Smiley face

Sporten in de zomer

Titel: 
Sporten in de zomer

De zon is deze zomer volop aanwezig, we hebben al een officiële hittegolf achter de rug en voorlopig lijkt het nog niet gedaan met de zomerse temperaturen. De warmte maakt het soms wel lastiger om te gaan sporten. Uiteraard leent het zomerse weer zich uitstekend voor een verkoelende duik in het water maar wie intensief wil buitensporten kan het best een aantal voorzorgsmaatregelen nemen.

 

Zo schijnt de zon het felst in de middag tussen 12:00 uur en 15:00 uur. In deze periode is het dan ook niet verstandig om intensief buiten te sporten. Daarnaast is sporten in de schaduw natuurlijk veel frisser dan sporten in de felle zon. Ook sporten op een zachte ondergrond is minder heet dan sporten op een verharde ondergrond. 

 

Denk daarnaast goed na over je kledingkeuze wanneer je buiten gaat sporten met dit warme weer. Zo kun je het best witte of lichte kleding dragen. Zwarte kleding trekt de warmte namelijk juist aan. Het dragen van een witte pet of een hoedje helpt om je hoofd koeler te houden. Vanzelfsprekend helpt het ook als je kleding goed ventileren. 

 

Drinkpauzes

Wanneer je buitensport in de zomer, verlies je door de warmte extra veel vocht. Het is daarom zaak om dit vocht op tijd weer aan te vullen. Las daarom regelmatig een drinkpauze in zodat je niet uitdroogt. 

 

Los van deze tips is het tenslotte altijd belangrijk om het gezonde verstand te gebruiken en om goed te luisteren naar je lichaam. 

Maak een afspraak met één van onze gespecialiseerde therapeuten

Voor afspraken telefonisch contact op nemen 050-5267144 Fax 050-5275707 meijering@fysiogroningen.nl Kamerlingh Onnesstraat 47
9727 HE Groningen
Bezettingslaan 60/2
9728 EK Groningen